بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

علی اعطا صبح امروز در نشست خبری که پیرامون بررسی عملکرد کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد با اشاره به گزارش کمیته معماری و شهرسازی، گفت: در کمیسیون یکی از مهمترین مسائلی که مطرح شد بحث ساماندهی ناظرین شورا در مناطق بود که در این راستا دبیرخانه هماهنگی ناظرین شورا را در مناطق 22 گانه تشکیل دادیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۳۹
بازار روز

شکل‌گیری بازارهای رفاهی و تجاری در ایران

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۵ ب.ظ

زمان، ما را در امواج ثانیه‌ها، بر ساحل زندگی و افق تکامل می‌نشاند. کره خاکی را تصور می‌کنم و در انزوای این رنگ‌آمیزی حیرت انگیز محو می‌شوم و افکارم را در پستی و بلندی‌ها به زمان و تاریخ می‌بافم. تاریخ بر بال زمان نشسته است و پیشینیان با دستاوردها، دلاوری‌ها، ایجاد بناها و رشد علم و فرهنگ، تاریخ را ساخته‌اند و نسل به نسل به دست فرزندان سپرده‌اند که هرکدام نماد تمدن، ذکاوت و همت مردم این دیار بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۲۵
بازار روز

بازار بزرگ ایران، احیای فرهنگ و سنت ایرانی-اسلامی

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۳ ب.ظ

فرهنگ و سنن در جوامع مختلف، عاملی برای ایجاد حس اتحاد و همبستگی میان مردم است و همواره مورد توجه ملل مختلف جهان قرار دارد.

کشور ایران به پشتوانه تاریخ و فرهنگ غنی خود، دارای مناسبت های ملی بیشماری است که از میان آنها می توان به مراسم نوروز باستانی، سیزده به در، شب یلدا و چهارشنبه سوری اشاره کرد که به دست فراموشی سپرده نشده‌اند و مردم ایران همواره این مناسبت‌ها را با برگزاری آیین و آداب خاص گرامی می دارند. 

همچنین از مهمترین مناسبت‌های مذهبی می توان به ماه مبارک رمضان و شب های قدر، ماه محرم و همچینن اعیادی مانند عید فطر، عید غدیر خم، عید قربان و اعیاد شعبانیه اشاره کرد.

بدون شک برگزاری این مناسبت ها در سطح شهرها و ترغیب مردم به گرامی داشت این مناسبت ها به صورت جمعی می‌تواند نقش مهمی در همبستگی ملی ایفا کند و عاملی برای افزایش شور و نشاط در جامعه شود.

بازار بزرگ ایران (ایران مال) با دارا بودن ظرفیت هایی همچون فضاهای وسیع و متعدد، دسترسی آسان و فضای پارکینگ کافی می‌تواند محلی مناسب برای برگزاری اینگونه مراسم و میعادگاهی برای پاسداشت رسوم ملی و مذهبی کشور اسلامی ایران باشد.

از دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی که در بازار بزرگ ایران و با توجه به فضاهای عمومی مجموعه امکان برگزاری دارد، می‌توان به برگزاری جشنواره‌های کالا و صنایع دستی و جشنواره‌های مختلف فیلم، تئاتر و موسیقی در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد. 

همچنین بازار بزرگ ایران می تواند حامی و میزبان همایش‌هایی باشد که توسط NGO های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

با اطمینان می توان گفت؛ بازار بزرگ ایران که بیش از 70 درصد فضای آن با کاربری‌های فرهنگی و اجتماعی طراحی و ساخته شده است، می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و می‌توان گفت که یکی از مهمترین مأموریت های این مجموعه احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی برای مردم ایران و معرفی آن به مردم سایر کشورهای جهان و عاملی برای گسترش مهر و حس همبستگی در جامعه است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۲۳
بازار روز

بانک آینده، با نگاهی جامع و آینده‌نگر، همواره حضور و فعالیت‌های خود را بر بستر تحقق اهداف توسعه پایدار در اقصی نقاط کشورمان، تعریف و دنبال می‌کند.


به گزارش روابط عمومی بانک آینده، این رویکرد، به معنای ایجاد یکپارچگی و توازن میان جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی اقدامات و تعاملات سازمانی است.  آنچه در این میان، حائز اهمیت است؛ ایجاد ارتباط متقابل و گفت‌وگویی باز، شفاف و چندجانبه با همه ذی‌نفعان کلیدی بانک است.


بانک آینده، دومین گزارش عملکرد پایدار خود، مرتبط با عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ را منتشر و در جلسه مجمع عمومی سالیانه سهامداران شرکت، توزیع کرده است. ازیک‌طرف، این گام مهم هم‌سو با تحولات داخلی و بین‌المللی برای تقویت پایداری، شفافیت و سلامت عملکردی کسب‌وکارها بوده؛ و از سوی دیگر، منعکس‌کننده باور سازمانی تک‌تک شهروندان بانک در تلاش برای خلق آینده پایدار و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان کلیدی سازمان است.


این گزارش با استفاده از دستورالعمل راهنمای گزاردش دهی پایدار (GRI) تدوین‌شده؛ که در سطح بین‌المللی، ازجمله معتبرین ابزارهای گزارش دهی عملکرد پایدار و مسئولانه کسب‌وکار محسوب می‌شود.


اهم موضوعاتی که در این گزارش، به آنان پرداخته‌شده است؛ عبارت‌اند از:


چگونگی سهیم بودن در داشتن اقتصادی پویا و مولد

چگونگی سهیم بودن در اقتصادی سالم و شفاف

معرفی خدمات بانک با تأثیرات مثبت اجتماعی و زیست‌محیطی

تشریح تعاملات بانک با مشتریان با محوریت: اعتماد، پاسخ‌گویی و ارتقای رضایتمندی

چگونگی ارج نهادن به حضور و تلاش‌های شهروندان بانک (سرمایه‌های انسانی) و حرکت در مسیر بالندگی و توانمندسازی آن‌ها

ارائه اطلاعات مربوط به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از محیط‌زیست

معرفی برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ توسعه مشارکت‌های اجتماعی و انسان دوستانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۱۴
بازار روز

هتل ایران مال، لوکس ترین مقصد گردشگری ایران

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۴۳ ب.ظ

در جامعه کنونی و با توجه به تغییر سبک زندگی و استفاده روزافزون از فناوری، همه انسان‌ها تمایل بیشتری برای دستیابی به سطح باکیفیت‌تر یک زندگی لوکس و رویایی دارند. شاید هنوز هم نشستن کنار حوض خانه قدیمی مادربزرگ به ما آن حس خوشایند و نوستالژیک را بدهد، اما با تغییر فضاهای پیرامون و صنعتی شدن هر روزه شهر‌ها، متر و معیار علاقه‌مندی‌ها نیز رو به تغییر است و زنان و مردان در محاصره طیف وسیع‌تری از خواسته‌های هیجان انگیز و ترغیب کننده قرار گرفته‌اند. از شرکت در کنسرت‌های موسیقی، تا تماشای فیلم و از همه مهمتر، سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا که تجربه‌ای فراموش نشدنی و پرهزینه را برای آنان به ارمغان می‌آورند. در این میان وظیفه مهندسان و کارشناسان در طراحی و ارائه خدمات و امکانات رفاهی هر روز نسبت به قبل دشوارتر می‌شود. متخصصان، صنعت گردشگری را بخش مهمی از اقتصاد می‌دانند که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و کسب درآمد مردم ایفا کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۴۳
بازار روز

شهر گردشگر از مفهوم تا واقعیت

يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۱۰ ب.ظ

دنیای اقتصاد : وجه تمایز بازار بزرگ ایران با دیگر مال های دنیا این است که ۷۰درصد کاربری این مجموعه عظیم غیر تجاری بوده و مجموعه‌ای تفریحی، ورزشی و گردشگری به حساب می‌آید.


2


دکتر جمشید اثنی عشری مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران در ارتباط با اینکه ایران مال میتواند درآینده به عنوان قطب گردشگری ایران محسوب شود و از خروج ارز جلوگیری کند اذاعان داشت: در واقع بازار بزرگ ایران یک جاذبه جدید گردشگری برای کل کشور است و با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران و کشورهای همسایه مجموعه ایران مال با توجه ویژه به گردشگری توانایی کمک به اقتصاد ایران را داشته و با رونق بیش از پیش صنعت ارز آور گردشگری از خام فروشی و درآمد های نفتی جلوگیریخواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۱۰
بازار روز

شهر گردشگر به ایران مال آمد

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ب.ظ

نخستین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، نخستین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری با عنوان نمایشگاه شهر گردشگر از ۴ تا ۷ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار شد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۰۰
بازار روز

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به فروش ۷۸۵ مورد از شرکت‌ها و املاک مازاد ملکی و تملیکی این بانک طی چهار سال گفت: فروش املاک مازاد ملکی و تملیکی از اولویت‌های اصلی بانک ملی ایران و در راستای اجرای قانون کاهش بنگاهداری بانک‌هاست.


بانک ملی ایران

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین‌زاده با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت‌ها و املاک مازاد در راستای تاکیدات رئیس‌جمهور و ابلاغیه قانون کاهش ۳۳ درصدی بنگاهداری بانک‌ها به صورت جدی در دستور کار بانک ملی ایران قرار دارد، تصریح کرد: بر همین اساس از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه تعداد ۱۲۴ مورد از املاک مازاد ملکی و تملیکی بانک به ارزش ۸۱۷ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال در ۶۵ مزایده به فروش رسیده است. وی افزایش سرعت گردش پول در جامعه و پرداخت تسهیلات بیشتر به مشتریان را از دیگر اهداف واگذاری املاک مازاد عنوان کرد و ادامه داد: طی سه سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ نیز تعداد ۶۶۱ مورد از این املاک از طریق۵۱۲ مزایده فروخته شده است که ارزش آن به ۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال می‌رسد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۱۹
بازار روز

تقدیر بانک آینده از «خالو قنبر» نوازنده نی جفتی

به گزارش اقتصادآنلاین، جشنواره موسیقی «شبهای گرم آینده» با حمایت بانک آینده همزمان با عید سعید قربان در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

گروه موسیقی داماهی در شب نخست جشنواره برای اجرای موسیقی محلی جنوب ایران روی صحنه رفت.

همزمان با اجرای گروه داماهی، آیین تقدیر از استاد قنبر راستگو معروف به «خالو قنبر» نوازنده نی جفتی با حضور نماینده سازمان منطقه آزاد کیش و نماینده بانک آینده برگزار شد.

شیوه نوازندگی نی جفتی توسط خالو قنبر به عنوان میراث معنوی کشور ، ثبت ملی شده است.

جشنواره شب های گرم آینده از 30 مرداد تا 8 شهریور به مدت 10 شب با حضور گروه ها وخوانندگان مطرح  در جزیره کیش برگزار می شود و مشتریان بانک آینده می توانند  به صورت رایگان در این جشنواره حضور یابند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۰۰
بازار روز