بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

۱۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

Image result for comercial center  

  جامعه شناسی را می توان به عنوان بررسی علم زندگی گروهی انسان ها تعریف کرد. انسان در درون اجتماع زندگی می کند ولاجرم بخشی از رفتارها و کنش هایی که از او سر می زند در ارتباط با تعاملات اجتماعی ست و یا به نحوی از سوی عوامل اجتماعی تحت تاثیر و تغییر قرار می گیرد به طوری که رفتار یک فرد در تنهایی متفاوت از رفتاری خواهد بود که در اجتماع از خود نشان می دهد. رفتار اجتماعی یعنی هر رفتار فرد متضمن کنش متقابل دو یا چند انسان باشد.

   روان شناسی اجتماعی و اجتماعی شدن از دیرباز در جامعه بشری مطرح بوده است. نظریه های جامعه پذیری از زمان افلاطون با  کتاب جمهوریتش و تئوری های فارابی در حوزه روان شناسی اجتماعی، تا به امروز که علوم اجتماعی رشد و توسعه قابل ملاحظه ای پیدا کرده و به شاخه های متعددی تقسیم شده مطرح بوده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۵۷
بازار روز

مجتمع های تجاری نیاز مردم عصر حاضر

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۵۳ ب.ظ

مال ها و مجتمع های تجاری چند منظوره یکی از بحث های در حال ظهور در کلان شهرهایند.

کارشناسان اقتصادی و صاحب نظران حوزه شهرسازی نظرات متفاوتی در حوزه ساخت این فضا ها دارند. عده ای معتقدند تولد این سبک از فضا های خرید و فروش آسیب جدی به خرده فروشی ها می زند و گروهی دیگر بر این باورند که در راه توسعه و پیشرفت شهری ساخت مال ها اجتناب ناپذیر است.


Image result for comercial center


در گذشته مساجد و بازارها محور و کانون شهرها بودند و به تناسب  آن، دیگر مراکز و نهاد ها در اطراف آن ها شکل می گرفت. امروزه مال ها این قدرت کانونی را از نهادهای دیگر گرفته اند، چرا که با تجمع خدمات مختلف و متفاوت پاسخگوی نیاز بخش عظیمی از جامعه اند.

امروزه مال فقط کاربری تجاری ندارد، بلکه به تنهایی شهری است که تمام امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی افراد را فراهم می کند. همین مسئله تاثیر مستقیمی بر رفت و آمد های درون شهری شهروندان گذاشته است. اگر مال‌ها درست مکان‌یابی شوند، از عبور و مرور های بیش از اندازه و به تبع آن آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا و آلودگی صوتی می کاهند. در کلان شهر ها کمبود وقت، بالا بودن ساعات کاری و مشکلات تردد و عبور و مرور یکی از عوامل استقبال مردم از مجتمع های تجاری چند منظوره است. شاید بتوان گفت یک مجتمع تجاری با داشتن سینما، فودکورت، فضای سبز، کتابخانه ، شهربازی و... این امکان را فراهم می کند تا اعضای یک خانواده در کنار هم و در زمانی کوتاه قادر باشند به مقاصد مختلف خود در یک فضای معین دست یابند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۵۳
بازار روز

پادکست چیست؟

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ

چطور پادکست گوش کنیم؟‌

پادکست یکی از محبوب‌ترین ابزارها و روش های یادگیری و رشد‌ و توسعه‌ فردی است. اگر به‌خاطر مشغله‌های فراوان به‌سختی فرصت یادگیری پیدا می‌کنید و مدت‌هاست هیچ قدمی در جهت رشد فردی برنداشته‌اید، این مقاله مخصوص خودِ خود شماست. در این مقاله ضمن معرفی مفهوم پادکست، ۲۰ دانستنی مهم و کاربردی درباره‌ی پادکست و نحوه‌ی استفاده از آن را بیان می‌کنیم.


پادکست چیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۴۲
بازار روز

رایج ترین پرسشی که در میان افکار عمومی مطرح است، این است که چرا برخی ملتها دارای فرهنگ و تعاملات گروهی شادتر و بعضی دارای تعاملات گروهی محزونترند و به نسبت جامعهای غمگین محسوب میشوند؟


Image result for comercial center


فلاسفه یونان باستان از انسان به عنوان جانور خندان یاد می‌کنند. شادی از نظر آنها تنها نوعی سرگرمی و امری گذرا و موقت در زندگی انسان نیست؛ بلکه نیاز حیاتی انسان است. انسان هرگاه در اعصار گذشته به بازنمایی خویش پرداخته است؛ خود را غمگین و یا شادمان نشان داده است و این واقعیتی شگرف و بسیار پرمعنی است. موسیقی، جشن، رقص، شوخی و جوک گفتن از راه‌های ابداعی بشر برای شاد بودن به شمار می‌روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۱
بازار روز

FATF چیست و تعامل ایران با آن چگونه است؟

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱ ق.ظ

پولشویی گرچه از آغار تمدن بشری و روی‌کار‌آمدن حکومت‌ها برای فرار از مالیات انجام می‌گرفت، اما در قرن بیستم با قانون ممنوعیت الکل در ایالات متحده و افزایش قاچاق مواد مخدر در سطح جهان و به‌تبع آن، افزایش میزان پولشویی در سطح جهان، دولت‌های عضو گروه G7 تصمیم گرفتند تا کارگروهی برای مقابله با پولشویی تشکیل دهند. به همین جهت گروه ویژه اقدام مالی یا FATF برای مبارزه با مشکل روبه‌رشد پولشویی در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد. در این مقاله با FATF و تاریخچه‌ی آن آشنا خواهیم شد و سپس وضعیت تعامل ایران با FATF را بررسی خواهیم کرد. 


Related image


پولشویی اساسا از جرایم دیگری ناشی می‌شود. یعنی اگر جرم پایه ارتکاب نیابد، جرم پولشویی نیز واقع نمی‌شود. درآمدهای حاصل از جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، ارتشا و اختلاس با درآمدهای مشروع دیگر در هم می‌آمیزد و منشأ غیرقانونی آنها ناشناخته می‌ماند. گاهی‌اوقات پولشویی برای کتمان درآمدها و درنتیجه، فرار از پرداخت مالیات است. روند انجام پولشویی در طی سالیان متمادی پیچیده‌تر شده است، به‌همین‌دلیل راهکارهای مقابله با آن نیز تخصصی شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۱
بازار روز

نمایی از ایرانِ نو، فراروی جهانگردان


Related image


اینجا رهایی و دل‌بازی حکم می‌راند؛ می‌توانی خود را در فضایی بی‌کران رها کنی و بی‌دغدغه ساعت‌ها، حتی روزها فارغ از هیاهوی این شهر بزرگ، تنها از زیبایی و شکوه لذت ببری. گوشه شمال غرب تهران، پهنه‌ای آرمیده در دامان مهربان البرز، بستری رخدادی بزرگ است. بزرگراه همت را که به واپسین نقطه دسترسی آن در غرب پایتخت بیابی، جایی انتظارت را می‌کشد که به زودی درخششی نو در این شهر بزرگ آغاز خواهد کرد. بازار بزرگ ایران، در جایگاه دستاورد نوین ایرانیان خوش‌ذوق و کوشا برای این سرزمین و مردمان‌اش، در شمال غرب تهران، یک دگرگونی بزرگ پدید می‌آورد ... اینجا خبرهایی نو در راه است ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۱۸
بازار روز

مقدمه: جامعه ایران در حال گذار از مرحله اقتصاد سنتی به‌سوی اقتصاد مدرن است. یکی از نمادهای این پیشرفت که در جامعه شهری بشدت روبه فزونی است، ایجاد مال‌ها و مراکز چندمنظوره است. بهبود فضای کسب‌وکار شاه‌کلید حل مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور از اولویت‌هایی است که منجر به رشد اقتصادی کشور خواهد شد، ازاین‌رو مال‌ها و مجتمع‌های تجاری را می‌توان ابزار قدرتمندی برای این بهبود در نظر گرفت، چراکه فرصتی برای رونق کسب‌وکارهای راکد و همچنین مجالی برای ظهور کسب‌وکارهای جدید است.


Related image


رشد اقتصادی هر کشور رابطه مستقیمی با بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و فضای کسب‌وکار آن کشو ر دارد. محیط فضای کسب‌وکار در کشورها هرچه شفاف‌تر و رقابتی‌تری باشد، منجر به افزایش سلامت اقتصادی کشورها، سرمایه‌های داخلی و خارجی در بخش تولید و رونق فعالیت‌های مولد و کاهش انواع فعالیت‌های کاذب و واسطه‌گری‌ها می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۹
بازار روز

ایران مال قطب گردشگری در غرب تهران

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۳ ب.ظ

زمانی در منطقه 22 چیزی به جزء یک ریل قطار تهران-کرج و پارک جنگلی چیتگر و دریاچه خلیج فارس و مجتمع‏های بزرگی که سر به فلک می‏کشیدند وجود نداشت، ولی امروز این منطقه شامل بام لند، مجتمع اداری آفتاب و شهر‏قصه، قلب تپنده‌ هزار و یک شهر که بزرگترین پارک تفریحی غرب آسیا تا شرق اروپا و همین طور بازار بزرگ ایران که بزرگ ترین بازار در سطح خاورمیانه و یکی از 5 مال برتر است در این منطقه ساخته شده است. این منطقه بزرگ‌ترین مرکز گردشگری تفریحی و سلامت کشور به حساب می‏آید که با دارا بودن پروژه‏های بزرگ گردشگری و تفریحی می‏تواند توجه بسیاری از شهروندان تهرانی را به خود جلب کند.


ایران مال


منطقه 22 از شمال به ارتفاعات کوهپایه‏های البرز، از شرق به رودخانه کن، از جنوب به آزادراه تهران-کرج و از غرب به محدوده شهر گرمدره محدود می‏شود.

رشد روز افزون جمعیت بازتاب گسترده‏ای در کالبد شهر تهران ایجاد نموده است. تبدیل منطقه 22 به قطب گردشگری شهر تهران نیازمند فعالیت های متنوع و خدمات گسترده ای است که تأمین فضای مناسب و مطلوب برای تفرج و تفریح شهروندان نیاز دارد.

رفت وآمد شهروندان و مراجعات متعدد جهت استفاده از خدمات عمومی در منطقه 22، موقعیتی را پدید آورده تا جمعیتی شناور از کرج تا تهران برای استفاده 80 میلیون نفر ایرانی ساکن این سرزمین و حدود 7 میلیون ایرانی مقیم خارج از ایران با توجه به خصوصیات منحصربفرد در منطقه 22، بازار بزرگ ایران امکانات و شرایطی را فراهم آورده تا قادر به استفاده از آن باشند. توانمندی‏های این منطقه منحصر به فرد نه تنها افزایش یافته بلکه باعث ورود گردشگر خارجی به این منطقه شود. 

مجتمع‏های تجاری می‏توانند شهرت جهانی پیدا کنند و این موضوعی است که همین طور جاذبه گردشگری و یکی از کارهایی که کشورهای همسایه در آن موفق بوده‏اند. مال‌ها در جذب گردشگر از نقاط مختلف جهان تأثیر مثبت داشته‌ و هر سال قادرند میلیون‏ها گردشگر را به خود جذب کنند.

در شرایطی که ساخت مال‏ها در مناطقی از تهران با مشکلاتی از قبیل تامین پارکینگ، ترافیک، دسترسی و... مواجه شده‏اند، بازار بزرگ ایران در منطقه 22 شرایطی را فراهم کرده است تا هم از نظر بار ترافیکی در ساعات اوج، پارکینگ و هم از نظر توجه به مسائل فرهنگی و رفاهی منحصربه فرد باشد تا 70 درصد کاربری این مجموعه، تفریحی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است. 

بدون شک بازار بزرگ ایران از بزرگ ترین مجتمع‏های تجاری جهان مانند؛ باغ ایرانی (برگرفته از باغ ماهان کرمان)، گالری خودرو، مجموعه‏ای مدرن از سینما، فودکورت و مرکز تفریحات خانوادگی، تالار برلیان و بلور (مجموعه‏ای از غرفه‏های لوکس با سقف‏های مرتفع)، دریاچه و آبنما، هتل ۵ ستاره بین‏المللی، آمفی تئاتر، سالن پذیرایی (با گنجایش ۱۵۰۰ نفر) و سایر امکانات را در خود جای داده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۳
بازار روز

هتل های چندستاره عاملی برای جذب گردشگر

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ

امروزه هتلها و مراکز اقامتی نقش بسیار زیادی در جذب گردشگر داخلی و بویژه گردشگر خارجی دارد. هرچند که ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی شهره‌اند ولی توقع اینکه گردشگران را در اماکن شخصی اسکان داد چندان منصفانه و منطقی به نظر نمی‌رسد. برای یک توریست برخورداری از محیط با امنیت بالا از ویژگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به بیان دیگر گردشگران ترجیح می‌دهند محل استراحتشان دارای حریم خصوصی باشد، مگر اینکه بخواهند برای شناخت بیشتر فرهنگ مردم یک منطقه یا کشور از نزدیک با آنان در ارتباط باشند. بر همین اساس وجود هتل‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا می‌کند. 


Image result for hotel fairmont

رتبه‌بندی هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره‌ها می‌تواند راهنمای مناسبی برای گردشگران باشد، تا بر اساس خدماتی که می‌خواهند دریافت کنند، انتخابی آگاهانه داشته باشند. اما لازم است بدانیم این رتبه‌بندی‌ها مبنای واحدی در سراسر دنیا ندارند و تعداد ستاره‌ها بر مبنای معیارهای متفاوتی داده می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۲
بازار روز

مدیرعامل جدید بیمه رازی معرفی شد

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی بیمه رازی، با حضور سهامداران شرکت بیمه رازی، هیات مدیره، مدیران و مشاوران و جمعی از کارکنان شرکت، مراسم معارفه مدیر عامل جدید بیمه رازی، سید مجید بختیاری در سالن اجتماعات ستاد مرکزی این شرکت برگزار شد.


افزایش سرمایه بیمه رازی


بهمن یزدخواستی، رئیس هیئت مدیره و سرپرست بیمه رازی در این مراسم گفت: امروز با حضور متولیان و اعضای خانواده بزرگ بیمه رازی به مدیرعامل جدید شرکت خوش آمد می گوییم و با توجه به برنامه های آتی که برای رشد و توسعه شرکت در نظر داریم، با مدیرعامل جدید همسو و همراه خواهیم شد و با توجه به موقعیت طلایی و ویژه بیمه رازی امیدواریم شاهد شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر شرکت باشیم.


پس از سخنان ریاست هیئت مدیره و سرپرست بیمه رازی، آقای بختیاری، مدیرعامل جدید شرکت ضمن قدردانی از سهامداران محترم بیمه رازی و هیات مدیره به جهت حسن اعتمادی که به ایشان داشتند ابراز امیدواری کرد تا با شناخت مناسبی که مدیران مجموعه نسبت به هم پیدا می کنند و همچنین با توافق بر یکسری ارزش‌ها و اصول، بتوانند موجبات اعتلای شرکت را فراهم آوریم.


مدیر عاملی شرکت بیمه دی و تخصص در حوزه‌های مالی، فناوری اطلاعات و آمار بیمه‌ای از جمله سوابق سید مجید بختیاری است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۲۳
بازار روز