بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۵ اشتباه رایج در فرآیند خرید و مدیریت بیمه

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۴ ق.ظ

وقتی که پای انتخاب بیمه به میان می‌آید، شاید ساده‌ترین راه این باشد که در میان دوستان‌تان پرس‌وجویی کنید یا اینکه شرکتی را انتخاب کنید که همان روز آگهی‌اش را هنگام دیدن سریال مورد علاقه‌تان از تلویزیون دیده‌اید، شاید هم شُعار احساسی‌ای که روی یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی دیده‌اید، نظر شما را به خودش جلب کند و فوری برای خرید اقدام کنید. اما باید بدانید اگر بیمه‌تان را بر اساس هرکدام از این راه‌ها انتخاب کنید، احتمال اینکه به زودی پشیمان شوید خیلی زیاد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۴
بازار روز

مثلث درآمدزایی مهارت چیست و چه عواملی بر آن موثرند؟

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۲ ق.ظ

سرمایه‌ی اصلی هر انسانی توانایی‌ها و مهارت‌های اوست، اما این سرمایه‌‌های درونی خودبه‌خود به درآمد و پول تبدیل نمی‌شوند. ممکن است شما به‌رغم داشتن مهارت‌های ارزشمند تاکنون نتوانسته باشید آنها را به درآمد و ثروت تبدیل کنید. مهارت فقط یکی از عوامل کسب درآمد است و به‌تنهایی برای موفقیت مالی کافی نیست. در این مقاله به بررسی عوامل مؤثر در میزان درآمدزایی مهارت‌های شما (مثلث درآمدزایی مهارت) می‌پردازیم. آگاهی از این عوامل و به‌کار گرفتن آنها می‌تواند جهشی در درآمد شما ایجاد کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۲
بازار روز

برقراری تعادل میان وظایف و کارهای گوناگون در زندگی‌ آسان نیست. کار، درس، خرده‌کاری‌های هر روزه‌ی زندگی؛ درحالی‌که باید هوای دوستان و خانواده را هم داشته ‌باشید! به همه‌ی اینها زمانی را که نیاز دارید به خودتان برسید هم اضافه کنید. در چنین معرکه‌ای بی‌شک برنامه ریزی روزانه به شما کمک می‌کند. با برنامه ریزی، مدیریت و کنترل کارها آسان‌تر می‌شود، می‌توانید میان اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت تعادل برقرار و کارها را بر اساس اهمیتی که برای‌تان دارند اولویت‌بندی کنید. با ما همراه باشید تا ببینید چطور می‌توانید یک برنامه ریزی روزانه‌ کارآمد داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۵۷
بازار روز

تحلیل بنیادی سهام چیست؟

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۳۹ ق.ظ

در سال‌های اخیر علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به بازار سهام رشد چشم‌گیری داشته است؛ برای نمونه فقط در سال ۲۰۱۴، شرکت ملی سپرده‌گذاری اوراق بهادار هند (NSDL) و خدمات سپرده‌گذاری مرکزی محدود (CDSL)، یعنی دو شرکت سپرده‌گذاری ملی، حساب ۱۳۰۰,۰۰۰ سرمایه‌گذار جدید را اضافه کرده‌اند. اگرچه پتانسیل بالای بازدهی بازارهای سهام موجب جذب سرمایه‌گذاران بسیاری شده است ولی تعداد کمی از این سرمایه‌گذاران آمادگی رویارویی با زیان‌های عظیم ناشی از سرمایه‌گذاری در سهام نامناسب را دارند. بنابراین بسیار مهم است که پیش از سرمایه‌گذاری، شرکت‌هایی را که قصد داریم در آنها سرمایه‌گذاری کنیم به‌خوبی بشناسیم. در این مقاله یکی از روش‌های متداول تحلیل سهام یعنی روش تحلیل بنیادی سهام را معرفی می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۹
بازار روز

چطور هوش هیجانی خود را برای رهبری افزایش دهیم؟

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

وقتی درباره‌‌ی یک رهبر تمام‌عیار فکر می‌کنید چه تصویری به ذهنتان می‌آید؟ شاید از نظر شما این رهبر کسی است که فارغ از مشکلات موجود، اجازه نمی‌دهد چیزی خُلقش را تنگ کند. شاید به کسی فکر می‌کنید که به کارکنانش اعتماد کامل دارد، گوش‌‌هایش برای شنیدن حرف اعضای تیمش یکی در و دیگری دروازه نیست و اصولا آدمی‌ است که به راحتی می‌شود با او حرف زد. شاید هم رهبری را تصور می‌کنید که تصمیمات خود را با دقت و بر مبنای اطلاعات می‌گیرد، نه شتاب‌زده و از روی احساسات. به هر حال برای اینکه رهبر موفقی باشید، باید بتوانید هوش هیجانی‌تان را افزایش دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۳
بازار روز

بحران قطر؛ 'رشد ۲۰ درصدی پروازهای عبوری از ایران'

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ب.ظ

قطع رابطه همسایگان عرب قطر با این کشور هواپیماهای قطری را ناچار کرده که مسیر پروازشان را تغییر دهند. یک مقام ایرانی پیش‌بینی کرده پروازهای عبوری از آسمان ایران حدود ۲۰ درصد رشد کند.

عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با اتهام حمایت قطر از "گروه‌های تروریستی" رابطه‌شان با این کشور را قطع کرده و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی قطر بسته‌اند.

یک مقام شرکت فرودگاه‌های ایران به خبرگزاری‌ مهر گفته است: "از امروز تمام پروازهای ایرلاین‌های قطری برای تردد به آفریقا و اروپا از آسمان ایران عبور خواهند کرد."

این مقام ایرانی گفته است هم‌اکنون روزانه ۹۵۵ پرواز عبوری از آسمان ایران تردد می‌کنند و با توجه به بسته شدن آسمان دیگر همسایگان به روی قطر، "احتمالا روزانه ۲۰۰ پرواز به این تعداد افزوده می‌شود."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۷
بازار روز

روابط ایران و قطر؛ تانگوی پنهان در خلیج فارس

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱ ب.ظ

قطر

روابط سیاسی ایران و قطر در دو سوی خلیج فارس یک رابطه کمابیش ناشناخته در میان افکار عمومی است. بر خلاف باور احتمالا رایج که روابط ایران با اغلب کشورهای عربی خلیج فارس را پرتنش و با فراز و فرود زیاد می‌دانند و با وجود ابراز نارضایتی پی‌درپی ایران از برداشت سهمی بیشتری از میدان گازی مشترک پارس جنوبی از سوی قطر، تهران و دوحه تاکنون رابطه‌ای نسبتا با ثبات، گرم و قابل پیش‌بینی داشته‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۱
بازار روز

ایجاد ارتباط در محیط کار با چند اقدام سازنده

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴ ق.ظ

ارتباط در محیط کار برای خیلی از ما که بخش زیادی از روز را با همکاران‌مان می‌گذرانیم بسیار مهم است و گاهی مسیر شغلی‌ و آینده‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید یاد بگیریم که وقتی در محیط کار در ارتباط با دیگران به مشکلی برخوردیم یا با شرایطی بحرانی مواجه شدیم بتوانیم احساسات خود و اتفاقات پیش‌آمده را به‌خوبی مدیریت کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۴
بازار روز

یکی از مهارت‌های بسیار مهم که در اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یک نیاز اساسی در نظر گرفته می‌شود، مهارت خود مدیریتی (self-management) است. این مهارت برای محکم کردن پایه‌های موفقیت (خواه فردی خواه سازمانی) ضروری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۰
بازار روز

پایان ماجرای "کاخ پاسال"

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ب.ظ

«براساس توافق انجام شده میان میراث فرهنگی استان تهران و مالک عمارت ثابت پاسال، این خانه تاریخی پابرجا می‌ماند و در کنار آن یک مرکز اقامتی ایجاد می‌شود.»

ثابت پاسال

سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: براساس توافق‌های انجام شده میان مالک عمارت تاریخی ثابت پاسال و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ،اصل عمارت حفظ و مرمت می‌شود، اما با فاصله‌ای به اندازه عرض معبر عمارت تا دیواره خیابان جردن (آفریقا) یک هتل در بخش شمال غربی ثابت پاسال ایجاد می‌شود.

او افزود: هنوز صحبت‌های بیشتر درباره جزئیات این هتل انجام نشده است.

کاخ ثابت پاسال

به گفته وی، عمارت ثابت پاسال نیز بر اساس تعهدی که مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران داده، حفظ و مرمت می‌شود. حتی امکان دارد کاربریِ این عمارت در ارتباط با هتل مورد نظر باشد.

او درباره ثبت این بنای تاریخی گفت:‌ کار ثبت این بنا در دست اداره‌کل ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

کاخ ثابت پاسال

فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی پیشتر درباره ثبت این بنای تاریخی به ایسنا گفته بود، روند ثبت عمارت ثابت پاسال براساس تفاهم‌های موجود انجام می‌شود و در حال حاضر آن را در دستور کار داریم.

وجیهه قاسمی، مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران نیز تأکید کرد:‌ در حال حاضر طرح ساخت این هتل روی میز رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران است.

او گفت: بحث ساخت هتل جای عمارت ثابت پاسال به طور کامل کنسل است و هیچ طرح یا موردی در این زمینه وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۷
بازار روز