بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

ایران مال قطب گردشگری در غرب تهران

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۳ ب.ظ

زمانی در منطقه 22 چیزی به جزء یک ریل قطار تهران-کرج و پارک جنگلی چیتگر و دریاچه خلیج فارس و مجتمع‏های بزرگی که سر به فلک می‏کشیدند وجود نداشت، ولی امروز این منطقه شامل بام لند، مجتمع اداری آفتاب و شهر‏قصه، قلب تپنده‌ هزار و یک شهر که بزرگترین پارک تفریحی غرب آسیا تا شرق اروپا و همین طور بازار بزرگ ایران که بزرگ ترین بازار در سطح خاورمیانه و یکی از 5 مال برتر است در این منطقه ساخته شده است. این منطقه بزرگ‌ترین مرکز گردشگری تفریحی و سلامت کشور به حساب می‏آید که با دارا بودن پروژه‏های بزرگ گردشگری و تفریحی می‏تواند توجه بسیاری از شهروندان تهرانی را به خود جلب کند.


ایران مال


منطقه 22 از شمال به ارتفاعات کوهپایه‏های البرز، از شرق به رودخانه کن، از جنوب به آزادراه تهران-کرج و از غرب به محدوده شهر گرمدره محدود می‏شود.

رشد روز افزون جمعیت بازتاب گسترده‏ای در کالبد شهر تهران ایجاد نموده است. تبدیل منطقه 22 به قطب گردشگری شهر تهران نیازمند فعالیت های متنوع و خدمات گسترده ای است که تأمین فضای مناسب و مطلوب برای تفرج و تفریح شهروندان نیاز دارد.

رفت وآمد شهروندان و مراجعات متعدد جهت استفاده از خدمات عمومی در منطقه 22، موقعیتی را پدید آورده تا جمعیتی شناور از کرج تا تهران برای استفاده 80 میلیون نفر ایرانی ساکن این سرزمین و حدود 7 میلیون ایرانی مقیم خارج از ایران با توجه به خصوصیات منحصربفرد در منطقه 22، بازار بزرگ ایران امکانات و شرایطی را فراهم آورده تا قادر به استفاده از آن باشند. توانمندی‏های این منطقه منحصر به فرد نه تنها افزایش یافته بلکه باعث ورود گردشگر خارجی به این منطقه شود. 

مجتمع‏های تجاری می‏توانند شهرت جهانی پیدا کنند و این موضوعی است که همین طور جاذبه گردشگری و یکی از کارهایی که کشورهای همسایه در آن موفق بوده‏اند. مال‌ها در جذب گردشگر از نقاط مختلف جهان تأثیر مثبت داشته‌ و هر سال قادرند میلیون‏ها گردشگر را به خود جذب کنند.

در شرایطی که ساخت مال‏ها در مناطقی از تهران با مشکلاتی از قبیل تامین پارکینگ، ترافیک، دسترسی و... مواجه شده‏اند، بازار بزرگ ایران در منطقه 22 شرایطی را فراهم کرده است تا هم از نظر بار ترافیکی در ساعات اوج، پارکینگ و هم از نظر توجه به مسائل فرهنگی و رفاهی منحصربه فرد باشد تا 70 درصد کاربری این مجموعه، تفریحی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است. 

بدون شک بازار بزرگ ایران از بزرگ ترین مجتمع‏های تجاری جهان مانند؛ باغ ایرانی (برگرفته از باغ ماهان کرمان)، گالری خودرو، مجموعه‏ای مدرن از سینما، فودکورت و مرکز تفریحات خانوادگی، تالار برلیان و بلور (مجموعه‏ای از غرفه‏های لوکس با سقف‏های مرتفع)، دریاچه و آبنما، هتل ۵ ستاره بین‏المللی، آمفی تئاتر، سالن پذیرایی (با گنجایش ۱۵۰۰ نفر) و سایر امکانات را در خود جای داده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی