بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

معرفی بازار بزرگ ایران

رونمایی از بازار بزرگ ایران که امروز مردمان کوچه و بازار آن را ایران مال می‌نامند، هدیه‌ای ارزشمند از فعالان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی به مردم ایران در سال حمایت از کالای ایرانی است. حادثه‌ای عظیم در عرصه اقتصادی کشور که آنگونه که باید و شاید دیده نشد و رسانه‌ها در پرداختن به آن در پرتو نگاه‌های سیاسی غفلت کردند.

مجتمع چندمنظوره بازار بزرگ ایران درحالی در روز کارگر نقاب از رخ برداشت که کویر تشنه سازندگی کشور نیاز به لاله‌های اشتغال و شکوفه‌های ما می‌توانیم؛ داشت و به‌راستی عزت و بزرگی کارگران، مهندسان و جوانان برومند انقلاب اسلامی را به‌رخ جهانیان کشید.

در شکل‌گیری این اتفاق بزرگ که آیندگان بهتر درباره آن خواهند نوشت، در طی 6 سال، روزانه به طور میانگین 20 هزار، ماهانه 600 هزار و سالانه 7 میلیون و 200 هزار نفر-روز کارافرینی ایجاد شده است. تکنسین‌ها، متخصصان، مهندسان و معماران کشور عزیزمان ایران دست در دست هم نهادند تا با مبارزه با ابر چالش ایران امروز؛ یعنی بیکاری، بذر امید و تلاش را کریمانه در منطقه غرب تهران، مابین دو کلان شهر بزرگ تهران و کرج بپاشند که البته پس از افتتاح کامل این پروژه عظیم اقتصادی برای 18 هزار نفر به‌صورت مستقیم و 100 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

رسانه‌ها درحالی حق مطلب را ادا نکردند که مدام از مسافرت انبوه ایرانیان به خارج از کشور و صرف هزینه‌های هنگفت در کشورهای عربی که این روزها خوب به دشمنان‌مان خوش خدمتی می‌کنند، می‌نالند و درواقع ما سال‌هاست که اینگونه آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم و ارزی که با فروش منابع طبیعی و خدادادی‌مان به‌دست می‌آوریم به‌راحتی در کشورهای اطراف خرج می‌کنیم، درحالی که ایران‌مال می‌تواند ظرفیت عظیمی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم سازد و باعث چرخیدن هموارتر چرخ‌های اقتصادی کشور شود.

جاده تندرستی، استادیوم‌های ورزشی، سالن‌های تخصصی ورزشی، احداث 12 سالن سینما با ظرفیت 2 هزار نفر در فاز نخست و افزایش این تعداد به 40 سالن در طرح توسعه، مسجد جامع ایران‌مال با جاذبه‌های معماری ایرانی – اسلامی، وجود 110 نمازخانه، بازار سنتی، کتابخانه‌ای با ظرفیت 67 هزار جلد کتاب و باغ دیدار همه و همه از ظرفیت‌های بی‌نظیر این مجتمع چندمنظوره است که باعث تفاخر ایرانیان داخل و خارج از کشور شده و از آن به 5 بازار برتر دنیا یاد می‌شود.

از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این مجموعه اختصاص 70 درصد کاربری آن به موضوعات تفریحی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است. همچنین شبیه‌سازی باغ ماهان که برگرفته از باغ‌های سنتی ایران باستان است، بر زیبایی و وقار آن افزوده است.

چنگ زدن بر ریسمان هویت ایرانی - اسلامی در جای‌جای این مجموعه به‌چشم می‌خورد؛ تا آنجا که صاحب‌نظران و کارشناسان فرهنگی از شکل گیری مثلث فرهنگ ایرانی، فرهنگ اسلامی و فرهنگ امروز در یک مکان با سربلندی سخن می‌گویند.

اینک نباید کمی کلاه‌مان را بالاتر بگذاریم و بپرسیم که چرا ایجاد سازه‌ای تمدنی و دستاوردی شگفت در هنر معماری ایرانی-اسلامی، آن هم در سال‌های تحریم نادیده گرفته شده است. باید بر دست و بازوان کارگر ایرانی و کارفرمایی که تصمیم گرفت تا با تمام سختی‌ها و همه ناممکن‌ها، ایران را آباد سازد، بوسه زد؛ بوسه‌ای از جنس رسول الله (ص) بر دست کارگران که از بزرگداشت فرهنگ کار و تلاش سخن می‌گوید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی