بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه توافق‌نامه تجاری ایران و اوراسیا در مراحل نهایی قرار گرفته است، گفت: امیدواریم توافق مشابهی با اتحادیه اروپا داشته باشیم و شاهد توسعه روابط تجاری با کشورهای این اتحادیه باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ علی اکبر مهرفرد در نشست مشترک هیات تجاری بلندپایه اروپایی و فعالان اقتصادی ایرانی که به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: هیات تجاری که اکنون ما میزبان آن هستیم متشکل از 40 شرکت از 20 کشور است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهری در جهان، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و پیش بینی می شود که این روند ادامه یابد و همواره تقاضا برای غذا و به خصوص غذای سالم در دنیا رو به رشد باشد.

مهر فرد ادامه داد: هم اکنون توسعه همکاری برای تامین غذای جهان به یک امر مهم و استراتژیک تبدیل شده است و ایران و اتحادیه اروپا می توانند با همکاری هم در آن نقش مهمی داشته باشند.

وی با تاکید بر سابقه تاریخی ایران در صنعت کشاورزی ، اظهار کرد: ایران خواستگاه ژنتیک بسیاری از گیاهان دنیا است به طوری که در حال حاضر در کشور ما بیش از دو هزار و 200 گونه گیاهان دارویی و بیش از 60 نوع میوه وجود دارد که نشانه ظرفیت‌های بالای ایران در محصولات کشاورزی است.

مهر فرد با اشاره به تنوع اقلیمی کشور گفت: مباحثی همچون دانش فنی و موضوعات مربوط به نیروی انسانی، توسعه آموزش عالی در ایران از جمله مزیت های ایران است.

مهر فرد با بیان اینکه ایران با مشکلاتی نیز در حوزه توسعه تجاری محصولات کشاورزی و غذایی روبه رو است، گفت: یکی از مهمترین موانع تجارت در این حوزه، مشکلات بانکی است که موجب افزایش هزینه برای فعالان اقتصادی ایرانی شده است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه زیربناها و استانداردها از دیگر موانع صادرات این محصولات در کشور ما است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی تاکید کرد: مباحث مربوط به امنیت غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی سرلوحه کار ما است و امیدواریم با همکاری اتحادیه ی اروپا به اهداف خود در این زمینه برسیم.

مهر فرد در پایان یادآور شد: تعرفه های واردات مواد غذایی ایران در اتحادیه اروپا، بسیار بالا است و لازم است که در این زمینه تجدیدنظر شود البته ایران این عزم دارد که وارد عضویت سازمان تجارت جهانی شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۰
بازار روز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی