بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

تحولی در بازار ایران

بازار روز

شانس در خدمت ذهن‌های آماده است!

قیمت طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1235 دلار رسید و در هفته گذشته بیش از 2.5 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا که در 4 هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شده بود، اکنون در مسیر کاهش قرار گرفته و به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست مارس فدرال رزرو، فشار بیشتری را به طلا وارد خواهد کرد.

به گزارش کیتکونیوز، قیمت طلای جهان در هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شد و بدترین عملکرد خود را در 4 ماه اخیر ثبت کرده. به نظر تحلیلگران ، انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب ادامه روند نزولی قیمت طلا خواهد شد.

نقره نیز طی هفته گذشته با کاهش قیمت روبرو شده است. این نخستین هفته از ابتدای سال 2017 میلادی بوده که قیمت نقره با کاهش همراه بوده است. قیمت نقره در هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

در حالی که نظرسنجی موسسه سی ان ئی در اوایل هفته گذشته نشان می داد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس فدرال رزرو به 30 درصد رسیده ولی پس از اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو این رقم به بیش از 90 درصد رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات به این مساله اشاره کرده است که دوره اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا به پایان رسیده و این سخنان ازاحتمال افزایش نرخ بهره خبر می دهد.

اوگن واین برگ تحلیلگر ارشد کامرز بانک گفت: هنوز نسبت به افزایش قیمت اونس طلا امیدوار هستم. قیمت طلا همواره در آستانه نشست فدرال رزرو تمایل به کاهش دارد. ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت به زیر 1200 دلار نیز کاهش یابد ولی در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا متمرکز بر نرخ بهره واقعی آمریکا خواهد بود نه فقط نرخ بهره اسمی که از سوی فدرال رزرو تعیین می شود.

کریستوفر واچینو تحلیلگر ارشد موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است با چالش زیادی روبرو شود ولی همچنان سرمایه گذاری مطمئنی برای بلندمدت به شمار می رود.

به نظر می رسد 1220 دلار سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت باشد و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1205 دلار کاهش خواهد یافت.

منبع: طلا نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی