رونمایی از رنو کپچر ۲۰۱۸ در هفته آینده
هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو منتظر رونمایی رنو کپچر ۲۰۱۸ باشید؛ فیس لیفت جدید این فرانسوی احتمالا آخرین بهروزرسانی کپچر است.
به گزارش اخبار خودرو ،رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماههای اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستینبار در ابتدای سال ۲۰۱۳ وارد بازار اروپا شد. سپس در سه ماهه آخر ۲۰۱۳ پرفروشترین شاسیبلند کوچک اروپا لقب گرفت. همچنین در پایان سال ۲۰۱۳ نیز کپچر بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش اروپا در کلاس خودش شد.
اما این روند افزایشی در سالهای بعد نیز ادامه داشت طوریکه این فرانسوی در سال ۲۰۱۵ چهاردهمین و در سال ۲۰۱۶ نیز دهمین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت. در جدول زیر، فروش جهانی این فرانسوی قابل مشاهده است. فروش عالی کپچر در سالهای اخیر نشاندهنده موفقیت رنو در بازاری است که تا مدتها در آن حرفی برای گفتن نداشت.
سال ۲۰۱۳ سال ۲۰۱۴ سال ۲۰۱۵ سال ۲۰۱۶
فروش تقریبی کپچر ۸۴,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰ ۱۹۵,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰
اما مدل فعلی کپچر هماکنون آخرین سالهای زندگیاش را سپری میکند چراکه نسل دوم این خودرو قرار است نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و به عنوان مدل ۲۰۱۹ معرفی شود. به همین دلیل نیز رنو، دستی به سر و روی کپچر کشید و نخستین فیسلیفت آن را معرفی کرد.
کپچر نیوفیس، که به عنوان مدل ۲۰۱۸ وارد بازار میشود، بسیار شبیه همان کپچری است که تابستان ۲۰۱۶ در روسیه عرضه شد. حالا که صحبت از روسیه شد، بد نیست بدانید که کپچر بازار روسیه، دو دیفرانسیل است، فاصله محوری بیشتری دارد و جالبتر اینکه با نام لاتین Kaptur فروخته میشود نه Captur ! هواداران رنو خوب میدانند که کپچر تنها ۳ خط تولید در سراسر جهان دارد که عبارتند از:
برزیل؛ مختص بازار آمریکای جنوبی و مکزیک.
اسپانیا؛ مختص بازار اروپا، آفریقا و خاورمیانه (کپچرهایی که ایران خودرو میفروشد نیز ساخت اسپانیاست)
روسیه؛ مختص روسیه و منطقه CIS (یا کشورهای مستقل مشترک المنافع)
کپچر نیوفیس با تغییرات بسیار اندکی همراه شده ولی همین تغییرات کم احتمالا میتواند مشتریان بیشتری را به نمایندگیهای رنو بکشاند. کپچر ۲۰۱۸ در قسمت بالایی جلوپنجرهاش، نوار کرومی دارد تا بیشتر شبیه برادر بزرگترش، یعنی رنو کجار، باشد. مشتریان کپچر ۲۰۱۸ برای اولینبار قادرند چراغهای جلو را به صورت تمام LED سفارش دهند. طرح داخلی چراغهای عقب نیز بهروز شده.
کپچر ۲۰۱۸ به سقف شیشهای ثابت مجهز است که احتمالا باب میل مشتریان پژو ۲۰۰۸ نیز خواهد بود. اگر به سپرهای جلو و عقبش دقت کنید، میبینید که نسبت به کپچر ۲۰۱۷ تغییر کرده و گارد زیر سپرها نیز مجددا طراحی شده است. درون سپر جلو نیز امضای جدید رنو خودنمایی میکند: یک نوار C شکل از چراغهای LED روز بدین معنی است که رنو احتمالا نسل بعدی کپچر را شبیه کولئوس ۲۰۱۷ طراحی میکند.
رنو برای این فیسلیفت دو رنگ جدید شامل نارنجی (Atacama Orange) و آبی (Ocean Blue) را برای بدنه و همچنین رنگ جدید خاکستری (Platinum Gray) را برای سقف این خودرو اضافه کرده است تا با ترکیب این رنگها، مشتریان حالا بتوانند کپچر ۲۰۱۸ را با ۳۰۰ ترکیب رنگ مختلف سفارش دهند. برای کابین خودرو نیز ۶ تریم با رنگهای مختلف قابل سفارش است. کپچر ۲۰۱۸ همچنین رینگهای ۱۶ و ۱۷۷ اینچی با دو طرح مختلف دارد.
کپچر ۲۰۱۸ در بخش فنی تفاوتی با گذشته ندارد که یعنی همچنان با پیشرانه ۳ سیلندر ۰٫۹ لیتری ۹۰ اسبی با سیستم استاپاستارت و همچنین پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۲ لیتری توربو ۱۱۶ اسبی فروخته میشود. این فیسلیفت با اینکه هفته آینده در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد ولی احتمالا در نیمه دوم ۹۶ به ایران میرسد.