بانک آینده، با نگاهی جامع و آیندهنگر، همواره حضور و فعالیتهای خود را بر بستر تحقق اهداف توسعه پایدار در اقصی نقاط کشورمان، تعریف و دنبال میکند.
به گزارش روابط عمومی بانک آینده، این رویکرد، به معنای ایجاد یکپارچگی و توازن میان جنبههای اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی اقدامات و تعاملات سازمانی است. آنچه در این میان، حائز اهمیت است؛ ایجاد ارتباط متقابل و گفتوگویی باز، شفاف و چندجانبه با همه ذینفعان کلیدی بانک است.
بانک آینده، دومین گزارش عملکرد پایدار خود، مرتبط با عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ را منتشر و در جلسه مجمع عمومی سالیانه سهامداران شرکت، توزیع کرده است. ازیکطرف، این گام مهم همسو با تحولات داخلی و بینالمللی برای تقویت پایداری، شفافیت و سلامت عملکردی کسبوکارها بوده؛ و از سوی دیگر، منعکسکننده باور سازمانی تکتک شهروندان بانک در تلاش برای خلق آینده پایدار و ارزشآفرینی برای ذینفعان کلیدی سازمان است.
این گزارش با استفاده از دستورالعمل راهنمای گزاردش دهی پایدار (GRI) تدوینشده؛ که در سطح بینالمللی، ازجمله معتبرین ابزارهای گزارش دهی عملکرد پایدار و مسئولانه کسبوکار محسوب میشود.
اهم موضوعاتی که در این گزارش، به آنان پرداختهشده است؛ عبارتاند از:
چگونگی سهیم بودن در داشتن اقتصادی پویا و مولد
چگونگی سهیم بودن در اقتصادی سالم و شفاف
معرفی خدمات بانک با تأثیرات مثبت اجتماعی و زیستمحیطی
تشریح تعاملات بانک با مشتریان با محوریت: اعتماد، پاسخگویی و ارتقای رضایتمندی
چگونگی ارج نهادن به حضور و تلاشهای شهروندان بانک (سرمایههای انسانی) و حرکت در مسیر بالندگی و توانمندسازی آنها
ارائه اطلاعات مربوط به برنامهها و اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از محیطزیست
معرفی برنامهها و اقدامات انجامشده درزمینهٔ توسعه مشارکتهای اجتماعی و انسان دوستانه